dinsdag 19 augustus 2014

Geen dokter Tinus, maar dokter Blake!

Dit keer geen zelfgemaakte foto’s op mijn blog, maar een filmpje. Niet door mijzelf gemaakt, maar door mij wel heel erg van genoten.

Terwijl half Holland geniet van dokter Tinus, genoot ik een flink aantal maanden geleden van dokter Blake. De BBC zond ‘the Doctor Blake Mysteries’ uit. En met een voorliefde voor Australische series besloot ik die serie eens te gaan kijken. Al snel was ik verkocht; ik keek elke volgende aflevering en baalde dat ik de eerste aflevering(en) gemist had.



De serie gaat terug naar 1959. De eigenzinnige dokter Lucien Blake is naar het Australische platteland teruggekeerd om de huisartsenpraktijk van zijn overleden vader over te nemen.
Dokter Blake wordt, naast zijn werk als huisarts, ingeschakeld door de politie om te helpen bij het ontrafelen van moordmysteries. In elke aflevering moet er weer een andere moord opgelost worden. Al die spannende afleveringen zijn weer verbonden met een rode draad; dokter Blake’s gruwelijke herinnering aan de oorlog en zijn zoektocht naar…?

De rol van dokter Blake wordt erg goed neergezet door Craig McLachlan.
Je zou hem onder meer kunnen kennen als Kane Morgan in ‘McLeod’s Daughters’ en, nog langer terug, van zijn rol als de broer van Kylie Minogue’s personage in ‘Neighbours’.

‘The Doctor Blake Mysteries’; ik heb er erg van genoten! En van Craig McLachlan trouwens ook!
Wil je er ook van genieten?
Vanaf vandaag is ‘the Doctor Blake Mysteries’ verkrijgbaar op DVD. Klik daarvoor hieronder:

En wat betreft dokter Tinus; daarvoor moet je nog wachten tot 3 september. Want vanaf dan is het nieuwe seizoen te zien bij SBS 6.

Veel kijkplezier!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...