dinsdag 4 maart 2014

Van Lego kun je alles maken… (dag 2 van de foto7daagse)

Dag 2 van de foto7daagse. Al vroeg check ik m’n mail voor de opdracht; ‘speelgoed’ is het onderwerp voor vandaag.

Goed te doen, lijkt me enerzijds. Anderzijds zijn de mogelijkheden eindeloos. Ik wil wel iets origineels en besluit dan ook om me af te sluiten voor wat anderen doen; geen facebook te checken, niet te zoeken op twitter of wat dan ook.

Ik haal m’n nichtje op voor m’n wekelijkse oppasdagje. Met die ‘speelgoed’-foto moet het dan wel goed komen.

Maar ja, een peuter van ruim 16 maanden is niet zo goed te regisseren en beweeglijk bovendien. Dat vereist een snellere sluitertijd, maar daarmee is een grotere diafragmaopening nodig. Wat weer als consequentie heeft dat de scherptediepte wat geringer is. Liefst had ik bij deze foto alles scherp gehad; maar soms is het een kwestie van concessies doen.

Dit is het resultaat:


En nu ga ik de resultaten van anderen bekijken en m’n facebook checken…




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...