woensdag 1 augustus 2012

Lang blijven we niet op het Telegraph Station; de reis gaat verder…

In 1871 werd er begonnen met de aanleg van een telegraaflijn tussen Darwin en Adelaide. Toen deze ‘Overland Telegraph Line’ in 1872 in gebruik genomen werd, was Australië niet meer zo geïsoleerd van de rest van de wereld.
Deed een bericht er voorheen maanden over om met zeepost de ontvanger te bereiken; met het in gebruik nemen van de telegraaflijn duurde dat nog maar enkele uren. De Overland Telegraph Line heeft dan ook een belangrijke rol gespeeld in de ontwikkeling van Australië.

De ‘Alice Springs Telegraph Station’ was een van de tussenstations op die lange telegraaflijn van Adelaide naar Darwin. Het afgelegen station vormde de basis voor wat Alice Springs nu is; de grootste plaats in het centrum van Australië.

De scrapbookspread die ik maakte van het bezoek aan het Telegraph Station.

Het Telegraph Station van destijds is nu een museum. Samen met de Engelse Nicole kijk ik er rond. We krijgen er een rondleiding en die is wel leuk.
Maar daarna gaan we snel weer weg. Niet dat er niet genoeg te zien is, maar we hebben alle twee nog het een en ander te doen voor we Alice Springs later die dag zullen verlaten.

Zo breng ik mijn pakketjes naar het postkantoor. Mijn didgeridoo stuur ik eindelijk naar huis... per zeepost. Maar ook anno 2002 duurt dat maanden.

Ook ga ik nog bij Qantas langs voor mijn vlucht van Sydney naar Denpasar, Bali. Het is nog steeds een wachtlijst.
Het enige dat de dame bij Qantas kan doen is het boeken van een vlucht van Perth naar Denpasar op 4 oktober. Ik moet dan zelf maar zien hoe ik van Sydney (in het oosten van Australië) naar Perth (in het westen van Australië) kom.
Ondertussen moet ik maar hopen dat mijn wachtlijstvlucht akkoord komt, want die vlucht van Sydney naar Denpasar op 6 oktober is ideaal. Mam zal die dag ook op Bali aankomen om samen met mij een weekje op Bali door te brengen, voordat we via Hong Kong naar huis zullen vliegen.

Om drie uur ’s middags, nadat al onze regeldingen gedaan zijn, vertrekken Nicole en ik met de bus richting het noorden. Na onder meer een stop om bij een tankstation wat te eten, stappen we zes-en-een-half uur na ons vertrek uit Alice Springs in Tennant Creek, onze eindbestemming voor die dag, uit.

Daar worden we door de mensen van het hostel opgehaald en naar het hostel gebracht. Het verkennen van de omgeving doen we morgen wel…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...