zondag 16 oktober 2011

Eén van de 100

De eerste vraag was hoe je een telefoongesprek noemt waarbij de gebelde de kosten betaalt. Ja, voor een backpacker is dat niet zo’n moeilijke vraag. Ik heb tenslotte regelmatig een ‘collect call’ naar m’n ouders gemaakt toen ik in Australië zat.

Zo die eerste vraag was in de pocket. Er volgden meer vragen; de ene makkelijker dan de andere.
Ik ben bij de opnames van ‘Eén tegen 100’. Een paar weken eerder ben ik door de screening gekomen en twee weken geleden waren dus de opnames.
Helaas blijf ik één van de 100 en beland ik niet naast Caroline Tensen. Desalniettemin is het erg leuk om de opnames bij te wonen.

Het doet me ook terugdenken aan televisieopnames van tien jaar geleden. Toen was ik ook kandidaat. Niet bij ‘Eén tegen 100’, maar bij een ander programma van de Nationale Postcode Loterij; ‘Miljoenenjacht’. De spelregels waren destijds nog anders dan tegenwoordig. Er was al een tijdje geen groot geldbedrag gewonnen, dus was die bewuste aflevering een speciale aflevering. Er zou sowieso een flink bedrag, toen nog in guldens, uitgaan.

Ook tien jaar geleden won ik niet en kwam ik niet eens in de buurt, maar natuurlijk fantaseerde ik wat ik zou doen als ik zoveel geld zou winnen. Vast stond dat ik evengoed naar Australië zou gaan. Maar dan zou ik logeren in luxueuzere accommodaties. Tijdens een presentatie op m’n werk had ik zo’n leuke lodge ergens in het regenwoud in de buurt van Cairns gezien; zou ik daar dan overnachten?
En die collect calls, die hoefden m'n ouders dan ook niet te betalen.

Ach, dromen over wat je zou doen met een miljoen is natuurlijk erg leuk. En daar bleef het destijds ook bij. En ook nu bleef het alleen bij dromen.

De afleveringen waarbij ik er één van de 100 ben, zijn vanavond en volgende week te zien. En de eerste vraag, die weet je alvast.

3 opmerkingen:

  1. Nou moe! Hebben ze die eerste vraag eruit gehaald of gooi ik de eerste en tweede aflevering door elkaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook vandaag heb ik mezelf weer gezien!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...