vrijdag 14 oktober 2011

'Washing Mathilda', het kan nog gekker met bagage!

In m’n blog van vorige week verbaasde ik me al over de bagage die sommige mensen meenemen op reis; tafeltjes, dartpijltjes, wasrekjes en een reserve kunstbeen. Maar het kan nog veel gekker.

Een oud collega, die ook door Australië gereisd had, vertelde me jaren geleden het verhaal van haar Schotse huisgenoot. Geïnspireerd door het boek ‘Round Ireland with a Fridge’ van Tony Hawks, ging de jongen niet met een koelkast maar met een wasmachine op reis. M’n collega en haar vriend gaven de Schot een lift van Perth naar Adelaide en hebben vreselijk met hem gelachen.

Hoewel het meer dan tien jaar geleden is dat die collega me daarover vertelde, zijn details van haar verhaal me nog zo goed bijgebleven. Gewoon omdat het zo’n goed verhaal is. Hilarisch gewoon!

Wie gaat er nou met een wasmachine op reis? De wasmachine, ‘Washing Mathilda’ genoemd naar het gedicht en lied ‘Waltzing Mathilda’, werd niet alleen van A naar B en verder vervoerd. Nee, de wasmachine moest ook mee naar toeristische attracties. Zo sleepten ze de wasmachine over een pad tussen de bomen, the Tree Top Walk, ergens in Western Australia mee. Ook ging de wasmachine mee uit varen. En werden de Schot, mijn collega en haar vriend spontaan bij mensen uitgenodigd op de barbecue.

Zo zie je maar; het kan altijd nog gekker met bagage!
Maar wat heerlijk dat er mensen bestaan met zulke hilarische acties. Ze geven kleur aan het leven! En zeg nou zelf; zit er bij jou na het lezen van dit verhaal nu ook geen grote glimlach om je mond?!? 



Meer informatie over 'Round Ireland with a Fridge' van Tony Hawks vind je hieronder:




Nu bij ook witgoed bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...