zaterdag 22 oktober 2011

Ongeldig rijbewijs gehaald

Vandaag 10 jaar geleden haalde ik m’n rijbewijs. M’n internationale rijbewijs wel te verstaan. Want m’n gewone rijbewijs had ik toen al. Dat is een van de vereisten voor het halen van een internationaal rijbewijs. Verder komt er niet zo heel veel bij kijken. Ik ging er voor naar een vestiging van de ANWB en het was eigenlijk niet meer dan een administratief klusje.

Die vestiging van de ANWB was voor mij die in Hoog Catharijne, Utrecht. Niet dat dat de dichtstbijzijnde was, maar ik was toen in Utrecht voor het opbouwen van de Kreadoe, een beurs voor de creatieve hobbyist. En ik had zo lang mogelijk gewacht, want zo’n internationaal rijbewijs is maar een jaar geldig en dat jaar gaat op het moment van afgifte in.

Een internationaal rijbewijs mag dan wel tot een jaar na afgifte geldig zijn, helemaal meteen kun je het nou ook weer niet gebruiken. In Nederland is dat internationale rijbewijs namelijk niet geldig.

Maar later in Australië en Nieuw-Zeeland was het wel geldig. En daar heb ik dan ook heel wat kilometers achter het stuur afgelegd.

Blijf m’n blog volgen en je leest meer over m’n avonturen (ter land, ter zee en in de lucht) in Australië en Nieuw-Zeeland.

1 opmerking:

  1. Hallo, ik ben heel erg benieuwd naar de rest van je verhaal. Het lijkt me inderdaad een hele strijd die je moet afleggen wil je normaal auto kunnen rijden overal.
    Ik blijf maar al te graag lezen!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...