zondag 30 oktober 2011

De hoogste tijd om ouwe koeien uit de sloot te halen; twee mappen vol met krantenknipsels

Bijzonder; als ik terugkom van m’n reis krijg ik van een kennis twee multomappen vol met krantenknipsels. Tijdens mijn reis heeft zij ijverig de krant doorgespit en hier een daar iets uitgekipt en voor me in een map geplakt. Twee mappen met volgens haar; “nieuws, wetenswaardigheden, mopjes, gedichten, droefenis, geweld, vreugde en verdriet”.

Op de eerste bladzijdes tref ik de kop “De hoogste tijd om ouwe koeien uit de sloot te halen”. Ach, is dat ook niet waar ik nu mee bezig ben!?! Het past wel bij dit blog! Zo ook een van de eerste gedichten die er in staan:


De mappen bevatten leuke knipsels van gebeurtenissen in Nederland, soms heel lokaal, soms landelijk nieuws. Maar ook als Australië in het nieuws was, pakte m’n kennis de schaar.

Hier en daar zul je die knipsels terug vinden op dit blog. Op z’n tijd moet je toch eens ouwe koeien uit de sloot halen!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...