maandag 28 mei 2012

Een kijkje in het Sydney Opera House

We nemen de monorail, winkelen wat en brengen onze fotorolletjes naar een fotozaak die Madelief ons aangeraden heeft. Haar kwamen we die ochtend tijdens ons ontbijtje in de jeugdherberg tegen.

We zijn min of meer op weg naar het Opera House om daar te informeren naar de backstage tour. Die tour blijkt pas zondag weer plaats te vinden en dan zijn Marjolein en Els niet meer in Sydney.

We besluiten dan maar de gewone tour te doen. Geen slechte keus, want het blijkt een leuke tour te zijn. Dat komt ook door het enthousiasme van onze gids.


Hij vertelt ons veel over de bouw van het Opera House, de gebouwen, en zoveel meer. Daarnaast laat hij ons van alles zien in het Opera House. Zo zien we bijvoorbeeld een zaal waar een paar dagen eerder de Dalai Lama nog geweest is.

Ook vertelt hij dat er tijdens de eerste voorstelling in het Opera House nog twee possums in het gebouw zaten. Tijdens de voorstelling liepen die buideldieren over het toneel. Dat moet een leuk gezicht geweest zijn.

Na de tour gaan we op een terrasje bij het Opera House thee drinken. Die thee zat bij de tour inbegrepen. We nemen er een smakelijke, maar ook machtige, mud cake bij.
Els en Marjolein krijgen de mud cake niet helemaal op en voeren het restje aan een paar meeuwen en een duif. Een leuk gezicht zoals die vogels het opeten.

Daarna gaan we naar het Travellers Contact Point om mijn achtergelaten bagage en mijn post op te halen. Er blijkt in de tijd dat we in Nieuw-Zeeland zaten nog best wel wat post voor mij gekomen te zijn. Ook heeft mamma me nog een pakketje gestuurd. Leuk!

Verder kopen Marjolein en ik nog theaterkaartjes voor de volgende dag. Benieuwd waar wij heen gaan? Je leest het morgen op mijn blog.



Meer informatie over het Sydney Opera House vind je hier:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...