maandag 21 mei 2012

Een stukje Eurovisie Songfestival reist met me mee naar Australië

Deze week zal het Eurovisie Songfestival weer te zien zijn. Ook ik laat dat op dit blog niet zomaar voorbij gaan, want destijds zette ik ook een winnend liedje van dat festival op de cassettebandjes die ik mee nam naar Australië.
Het betreft het nummer ‘Rock ‘n’ Roll Kids’ van Paul Harrington & Charlie McGettigan.


In 1992 en 1993 wint Ierland het Eurovisie Songfestival. Het gerucht gaat dat Paul Harrington & Charlie McGettigan met hun ‘Rock ‘n’ Roll Kids’ in 1994 ingezet werden, omdat de verwachtingen over dat nummer niet zo hoog waren en Ierland dus niet weer het kostbare songfestival zou moeten organiseren.
Het nummer viel echter wèl in de smaak en Ierland won voor de derde keer op rij het Eurovisie Songfestival.

Ook bij mij valt het nummer in de smaak. M’n moeder, een groot songfestivalfan, heeft het nummer op een single staan. En ik besluit het op en van m’n cassette bandjes te zetten. En zo reist het nummer met me mee naar Australië.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...