donderdag 17 mei 2012

Ik verzamel al mijn moed… en hoe we Whoopi Goldberg tegen het lijf hadden kunnen lopen!

Na een nachtje slapen wil ik toch de paraglide wel doen. Omdat het best wel bewolkt is, gaan we eerst nog wat winkelen in Queenstown.

Uiteindelijk verzamel ik al mijn moed en ga ik met de gondel omhoog om te gaan paragliden. Met m’n parachutist, ik noem hem voor het gemak maar even zo, loop ik een heel stuk de berg op. Moe kom ik boven aan. Daar krijg ik instructies en dan is het zover; we hollen met de enorme parachute achter ons aan en plots heb ik geen grond meer onder m’n voeten en zweven we.


Ik blijf het best eng vinden en zit dan ook niet echt ontspannen. We cirkelen wat rond en na heel wat rondjes gaan we dalen. Ondertussen maakt m’n parachutist nog foto’s.
De landing verloopt soepel; ik ben blij weer met beide benen op de grond te staan. Desondanks ben ik blij èn trots dat ik het toch gedurfd heb!

Ondertussen is het tijd geworden om de reis weer voort te zetten; we gaan op weg naar Te Anau. Onderweg stuiten we op filmopnames.

Nieuwsgierig naar die filmopnames nemen we een kijkje, maar er blijkt weinig te zien. Wel raken we met een ‘crew-member’ aan de praat. Er blijkt een Canadese kinderfilm opgenomen te worden. De bergen hier lijken op die in Canada, vandaar dat ze rond Queenstown filmen. Whoopi Goldberg zou een van de hoofdrollen vertolken, maar ze had andere verplichtingen en dus wordt die rol door iemand anders gespeeld, zo weten we uit de beste man los te krijgen.


Na ook nog een grote groep schapen op ons pad te hebben getroffen, komen we in Te Anau aan. Het plan is om daarvandaan naar de Milford Sound te rijden, maar dat is voor morgen. Voor vandaag hebben we genoeg gedaan.


Voor meer informatie over het paragliden: http://nzgforce.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...