woensdag 16 mei 2012

Els zweeft naar beneden!

Zoals ik gisteren al schreef, wordt Queenstown ook wel de adventure capital of New Zealand genoemd. Je kunt er dan ook spannende dingen doen zoals bijvoorbeeld bungyjumpen, parachutespringen en paragliden.

Wij rijden naar de bungybrug iets buiten Queenstown. Niet om zelf te springen, maar om te kijken. De omgeving, de brug en het blauwgroene water zijn mooi, maar het springen is toch het leukste om naar te kijken.


Een grote groep Indiërs is aan het springen. De meiden springen heel zelfverzekerd naar beneden. Een jongetje van een jaar of tien heeft echter meer moeite met het springen. Tot een paar keer toe wordt er afgeteld, maar het jongetje springt niet. Op een gegeven moment zeggen ze hem dat hij naar de horizon moet kijken en dan geven ze hem een duwtje en is er voor het jongetje geen ontkomen meer aan…

Het is erg leuk om al die springers te zien bungyjumpen, maar ik ben blij dat ik zelf niet hoef te springen!

We rijden terug naar Queenstown, parkeren de auto en gaan met een gondel bij een berg omhoog. Daarvandaan hebben we een prachtig uitzicht op Queenstown, het meer en de bergen. Maar je kunt er ook paragliden.

We kijken dat een poosje aan en ondertussen wordt Els enthousiast; ook zij wil met een parachute van een berg afrennen en naar beneden zweven. Terwijl Marjolein en ik toekijken, zweeft Els naar beneden.

Els zweeft naar beneden.

Ondanks dat Els na afloop zegt dat het erg leuk was om te doen, twijfel ik nog steeds of ik ook zal gaan paragliden. Het lijkt me best eng; zo’n grote held ben ik nu ook weer niet!

Ondertussen is de grote groep Indiërs die we eerder zagen bungyjumpen, ook aan het paragliden geslagen. Het is zo’n grote groep dat als ik al zou willen, ik toch niet meer aan bod zou komen.
We laten het er dus bij, althans voor vandaag…!


Voor meer informatie over het bungyjumpen: http://www.bungy.co.nz/
Voor meer informatie over het paragliden: http://nzgforce.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...