maandag 19 september 2011

New Kid on the Blog

Bloggen is eigenlijk een nieuw ding voor me. Ik ben alles nog een beetje aan het ontdekken; een ‘new kid on the blog’. Er is ongetwijfeld nog veel voor mij te ontdekken in de blogosphere en nog veel te leren. Maar alles op z’n tijd; ik laat het gewoon op me afkomen.

Helemaal over een nacht ijs ben ik niet gegaan. Al maanden ben ik bezig met het uitwerken van dit blog-plan; ik heb boeken over bloggen gelezen, blogs bezocht, aantekeningen gemaakt, alvast wat blogberichten uitgewerkt, veel en heel veel nagedacht.

Maar ik heb ook talloze malen m’n twijfels gehad: “Moet ik er wel aan beginnen?”, “Wie zit er op mijn verhalen te wachten?”, “Wil ik al die verhalen wel delen?”, “Moet ik al die tijd er wel insteken?”, etc., etc.

Zoals je ziet kwam m’n blog er toch en ligt de eerste week van blogberichten posten achter me. Enthousiaste verhalen over bloggen, het plezier wat ik alleen al had van het idee dat ik een blog ging maken, de plannen die ik maakte om het uit te werken, het idee dat ik er veel van op zou kunnen steken, al die dingen en zoveel meer deed me uiteindelijk toch besluiten dit blog met jullie te delen.

Of ik het een jaar vol ga houden? Ach, we zullen zien. Jullie enthousiasme en feedback zullen ongetwijfeld een bijdrage daaraan kunnen leveren. Maar ook als m’n blog door niemand gelezen zal worden, geloof ik dat ik er wel plezier aan zal hebben. En wijzer, dat ben ik er nu al van geworden.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...