maandag 12 september 2011

Waarom een terugblik van 10 jaar in een blog?

Ja, waarom eigenlijk een terugblik van tien jaar in een blog? De meeste bloggers proberen immers met hun blog het nieuws te brengen; actueel te zijn.

Tja, ik zit nu niet in Australië; tien jaar geleden wel. Toen hield ik vrienden en bekenden met mailtjes op de hoogte, maar daarnaast pende ik ook een flink aantal dagboekjes vol. Handig bleek dat later bij het verwerken van de foto’s in talloze albums (scrapbook albums wel te verstaan).

Maar ergens in m’n achterhoofd schreef ik ze ook om er later iets mee te doen. In de afgelopen jaren deed ik af en toe een poging om inderdaad die
dagboekjes uit te werken, maar meer dan een beginnetje werd het niet.

Ik kwam meer en meer met bloggen in aanraking en bedacht dat dat een mooie spreekbuis zou zijn. En dat het bijna tien jaar geleden was dat ik die reis naar Australië en Nieuw-Zeeland maakte, is een mooie ‘kapstok’ om de ‘jas’ aan op te hangen.

Destijds vertrok ik in november naar Australië en in dit blog zal ik die datum ook aanhouden. En dat zal ook gelden voor de verdere verloop van de reis.

“Maar het is nu september, moet ik nu nog een maand of twee wachten voor er weer een blogbericht komt?”, vraag je je wellicht af.
Nee, dat hoeft niet. Net zoals ik me destijds voorbereidde op de reis, zal ik dat nu ook doen. Ik zal je een blik gunnen in de voorbereidingen van toen, hier en daar iets schrijven over wat me toen bezighield en hoe ik daar nu over denk.

Maar wat ik vooral hoop, is dat ik je zal vermaken met m’n verhalen, hier en daar misschien een wenkbrauw doe rijzen, een glimlach op een gezicht laat verschijnen of een discussie aanwakker. Misschien zijn dat wel de echte redenen van dit blog. Laat me af en toe eens weten wat je van m’n blog vindt!?!

2 opmerkingen:

  1. Ha Marianne,

    Wat leuk om je reactie te lezen op eenrondjerijden.gaatverweg.nl
    Ik ga je blog volgen en eens doorlezen!

    Hartelijke groet,
    Jasmijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jasmijn,

    Wat leuk dat je gereageerd hebt op m'n blog! Leuk dat je m'n blog gaat volgen.
    Jouw blog staat ook al bij de blogs die ik volg.

    Groetjes van Marianne

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...