maandag 28 november 2011

Kerstliedjes in mijn hoofd na een bezoekje aan de ‘school of the air’

We staan ’s ochtends vroeg op, want we moeten naar school; naar de ‘school of the air’ om precies te zijn.

De leerlingen in de uitgestrekte Outback van Australië wonen zo afgelegen dat ze niet naar school gaan, maar les krijgen via de radio. En deze ‘school of the air’ kun je als toerist bezoeken. Dat is wat Orange en ik doen.

Eerst wordt ons een video getoond. Die video was net nieuw; we hadden de première. Daarna zocht een leraar contact met de leerlingen. Nadat hij wat mededelingen met de kids had doorgenomen, namen twee andere docenten het over. Zij gingen met year 1 & 2 liedjes zingen; voornamelijk kerstliedjes.

Het was erg leuk om de leraren aan het werk te zien.
Met de kerstliedjes nog nagalmend in ons hoofd verlaten we de ‘school of the air’ en rijden we de Outback in; op weg naar Adelaide.

Ergens vind ik dat wel spannend. Naar Broken Hill toe reden we ook door de Outback, maar toen bevond Sander zich nog in ons gezelschap. Hem hebben we gisteren op de trein van Broken Hill naar Adelaide gezet. Zijn plannen voor de paar weken die hij nog in Australië heeft, zijn anders dan onze plannen. Wij hebben nog maanden voor ons en kunnen een ander tempo aannemen.

Van Broken Hill naar Adelaide komt het rijden volledig op mij aan, aangezien Orange nog geen rijbewijs heeft. En dat, in combinatie met het rijden door de Outback, is wat het toch wel spannend maakt. Gelukkig heb ik op het stuk naar Broken Hill wel gemerkt dat er nog best veel verkeer op de weg is. Dat verwacht ik ook tussen Broken Hill en Adelaide en dat is toch wel een geruststellende gedachte.

En zo gaan we op weg…


Gratis verzending - November (500x500)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...