donderdag 17 november 2011

Shithead spelen bij het basketbalveld en naar Bondi Beach

Shithead spelen in de trein,
2003
In het hostel zat een hele groep klaar om te gaan basketballen. Orange en ik zijn ook meegegaan om te kijken. Maar het kaartspelletje dat we die ochtend van Edith, die ook in het hostel verblijft, geleerd hebben, boeit ons meer.

Het kaartspelletje, Shithead, is een leuk spel. Het schijnt veel onder backpackers gespeeld te worden.
Ook bij ons is het een groot succes!
We hebben het vaak gespeeld tijdens de reis, maar ook daarna.
De spelregels zet ik in een dagboekje en als ik het een tijd niet gespeeld heb, pak ik dat dagboekje erbij.

Na het basketballen gingen we met ongeveer de hele groep naar een van de bekendste stranden van Sydney; Bondi Beach.
Orange en ik zitten er heerlijk in de zon. Natuurlijk met een dikke laag zonnebrandcrème, want de Ozonlaag bij Australië is dun en de zon meedogenloos.

Bondi Beach, 17 november 2001
Ga ik in Nederland het huis niet uit zonder m’n tanden gepoetst te hebben; in Australië ga je niet naar buiten zonder je ingesmeerd te hebben met zonnebrandcrème.

Voordat we de bus weer pakken richting het hostel in het centrum van Sydney, wandelen we nog wat bij Bondi Beach. Het blijft een leuk strand.


Voor meer informatie over Bondi Beach: http://www.bondivillage.com/

En voor degenen die nu in Sydney zijn; tot zondag 20 november kun je nog naar ‘Sculpture by the Sea’ bij Bondi Beach.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...