donderdag 10 november 2011

The Peak, een park en een piepkleine dagkamer in Hong Kong

In Hong Kong werden we opgevangen door Charlie Chan, een klein Chinees mannetje. Hij bracht ons naar de dagkamer, die ons tijdens ons verblijf in Hong Kong ter beschikking stond. Die dagkamer was ergens achteraf; aan de voorkant kon je niet zien dat de mensen enkele dagkamers hadden. Onze kamer was piepklein. Er pasten net aan twee bedden in; meer ruimte was er niet. Ook de badkamer was erg klein, zo klein zelfs dat we boven het toilet moesten douchen. Of anders gezegd; de wc stond in de douchecel. Ik vond dit wel z’n charme hebben. 

Hong Kong, 10 november 2001

We zijn met een deel van de groep naar de Star Ferry gelopen en hebben daar de boot richting Victoria Peak op Hong Kong Island genomen. Daar was het eerst wat zoeken naar de weg, maar op een gegeven moment meende ik een en ander te herkennen van destijds. Dit bleek ook zo te zijn. Met de tram gingen we naar boven. Dit keer stopte de tram bijna niet en hij gleed ook niet terug.

the Peak, Hong Kong, 10 november 2001
(ik scrapte nog niet toen ik deze foto's inplakte)

Op the Peak hebben we wat rond gekeken en iets gegeten en gedronken. Ja, de inwendige mens wil ook wel eens wat!
Toen zijn we weer terug gegaan met tram en boot. Orange en ik zijn weer naar de kamer gewandeld. Later hebben we nog wat rondgekeken in de buurt van het ‘hotel’. Tussen alle gebouwen ontdekten we een park. Het was niet groot, maar wel de moeite waard om even in rond te lopen.

‘s Avonds werden we opgehaald door Charlie Chan, die ons weer terug naar de luchthaven bracht. Daar moesten we nog best wel een tijd wachten. Na eerst wat gedronken te hebben met Rob en Ilse, twee mensen van de groep, zijn we gaan e-mailen. Dat kon daar voor niets en daar moet je dan maar gebruik van maken. Ik heb deze en gene een kort mailtje met een paar zinnetjes over de reis gestuurd.

Op de luchthaven kwam ik ook nog klanten tegen voor wie we de vluchten geboekt hadden. Ik heb een praatje met ze gemaakt. Ze kwamen terug uit Nieuw-Zeeland en moesten overstappen in Hong Kong. De reis was fantastisch geweest; ze hadden erg genoten. Leuk om te horen.
Wederom een kleine wereld!?!

Hong Kong was erg leuk en leek niet erg veranderd in die bijna 6,5 jaar. Het was weer bijzonder om in deze stad te zijn. Dit keer niet zo’n hoge luchtvochtigheidsgraad en dat maakte het een stuk aangenamer.

Ons Hong Kong avontuurtje zit er op, op naar Australië…



Voor meer informatie over Hong Kong ga je naar: http://www.discoverhongkong.com/dutch/index.html


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...