woensdag 30 november 2011

Hoe Orange aan haar naam kwam

Slapen in de caravan in Peterborough beviel ons goed. Als we een dag later in de Barossa Valley op zoek gaan naar accommodatie belanden we wederom in een caravan. Deze caravan is een stuk groter. En ook de zonsondergang in Tanunda, een plaats in de Barossa Valley, is nog mooier als die van de dag ervoor.


De Barossa Valley is een gebied waar wijn wordt gemaakt. We besluiten een toeristische route te nemen. Die route voert ons onder meer door een gebied met druivenranken. Ook staan er palmenbomen langs de weg; erg mooi!


Nieuwsgierig naar hoe een ‘winery’ eruit ziet en waarvoor mensen naar dit wijngebied komen, brengen Orange en ik een bezoekje aan zo’n winery. Het was leuk om dat te zien. Voor Don kopen we er ‘Orange Marmelade’. Dat leek me erg toepasselijk gezien mijn bijnaam, nickname, van destijds. Omdat de naam Marjolein erg moeilijk uit te spreken is voor een Australiër, noemde Don Marjolein en mij, toen we Coby en hem in 1995 bezochten, ‘Margerine & Marmelade’.


Na ons bezoekje aan de winery zijn we via allerlei binnenwegen richting Adelaide gereden. De Adelaide Hills, waar we met een heleboel slingerweggetjes doorheen reden, zijn echt prachtige heuvels.
Op een gegeven moment kon je tussen de bomen Adelaide zien liggen met de zee op de achtergrond. Een prachtig gezicht!

Niet veel later rijden we dan door die stad. We gaan daar naar Don en Coby, familie van mij. Zij ontvangen ons hartelijk. Het zijn zulke vriendelijke mensen. En Don is nog steeds erg grappig. Binnen een half uur had Don al de nickname ‘Orange’ voor Orange bedacht. Hij kwam op die naam vanwege de Orange Marmelade die we voor hem hadden gekocht. In de winery hebben we ook nog met Whisky Marmelade in onze handen gestaan. Ben ik even blij dat we daar niet voor gekozen hebben. ‘Orange’ klinkt toch veel leuker! En zo werden wij Orange & Marmelade.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...