dinsdag 11 september 2012

Een lange dag in Adelaide

’s Nachts slaap ik niet zo goed als de nacht daarvoor. We worden die ochtend al vroeg wakker. Om 6.00u komen we in Adelaide aan en zit de bijna tweedaagse treinreis er voor ons op.

Tijdens het wachten op een bus naar het centrum raken Marleen en ik met een vrouw aan de praat. We besluiten samen met haar een taxi te nemen. Zo komen we voor twee Australische dollar per persoon bij de Greyhound terminal aan.

Niet dat we een Greyhoundbus moeten nemen, maar ik weet dat we daar onze bagage in een kluisje kunnen stallen. Zo kunnen we, zonder bagage, nog wat van Adelaide bekijken voordat we naar Don en Coby gaan. Daar kunnen we namelijk pas later op de dag terecht.


We besluiten eerst maar naar de Botanische tuinen te gaan, want verder is er op dit vroege uur nog niet veel open. Daar eten we ons ontbijtje op.

Totdat de bibliotheek open gaat, kijken we rond in de Botanische tuinen. We komen op plaatsen waar ik met Orange nooit geweest ben.
In de bieb kunnen we meteen achter een computer en dat doen we dus maar. Even wat mail wegwerken!

De rest van de dag winkelen we, brengen we een kort bezoek aan het South Australian Museum en lunchen we aan de Torrens River.

Dan nemen we de bus naar Don en Coby. Echt heel leuk om ze weer te zien.
Coby kookt weer heerlijk en ’s avonds is Don’s bioscoop weer geopend. Gelukkig lukt het me om tijdens de film m’n ogen open te houden. Het was immers een lange dag…


Dagdeal (468x60)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...