maandag 17 september 2012

Helaas geen Vic achter de toog

Met zo’n 5 graden in de cabin is het wederom niet warm. Die nacht slaap ik dan ook niet echt lekker.

We ontbijten, checken uit, bezoeken het visitors centre, gaan naar het Aboriginal centrum en winkelen nog wat in het ‘centrum’ van Halls Gap.
Ter ere van paps verjaardag eten we een heerlijke caramel slice.


Vervolgens laten we Halls Gap voor wat het is en gaan we weer op pad.
We bekijken nog een Aboriginal schildering op een rotspartij en maken daar in de buurt nog een wandeling. Kleine kangoeroes springen ondertussen voorbij.



Daarna toch echt richting Minyip. Met Orange en Sander was ik eerder ook al in dat plaatsje dat als decor voor onze favoriete televisieserie diende. Maar ook met Marleen ga ik op ‘Flying Doctors’-pelgrimage.

Onderweg doen we nog wat boodschappen in Stawell om vervolgens via Rupanyup verder te gaan. Ik wil graag langs dat laatste plaatsje, omdat daar al borden met de tekst ‘Minyip – Coopers Crossing – home of the Flying Doctors’ staan.
Daarover had ik niets tegen Marleen gezegd. Als we dan plotseling voor die borden staan, is dat een leuke verrassing voor haar.
Natuurlijk kunnen we het niet nalaten een aantal foto’s te maken.


Bij binnenkomst in Minyip staan ook bordjes en ook daar volgt een fotosessie.
Ook in ‘the Crossing’ zetten we allerlei gebouwen op de foto.
En vanzelfsprekend verblijven we ook in de pub. Die pub is weer in andere handen. Maar voor Kayla en Dennis heeft er ook nog een ander in gezeten. Het is ook eigenlijk niet veel meer. Voor een nacht betalen we maar 10 Australische dollar.

Het eten blijkt er ook niet duur te zijn. In de dining room, waar foto’s van onze geliefde serie aan de wand hangen, dineren we bij het haardvuur. Het smaakt goed.




’s Avonds bel ik nog naar huis; even pap feliciteren met z’n 60e verjaardag! De Australische cowboyhoed die ik gestuurd heb, is goed in de smaak gevallen.
Verder spreek ik nog wat andere familieleden. Fijn het thuisfront even gesproken te hebben!


We gaan de pub weer in. Helaas geen Vic achter de toog.
De eigenaar laat ons wat foto’s en andere memorabilia van de Flying Doctors zien.
We luisteren naar zijn verhalen…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...