zaterdag 1 september 2012

Struisvogels en zand

Na het ontbijt gaan we naar een Ostrich farm, oftewel een struisvogelboerderij.
Daar zien we kleine struisvogels van ongeveer een week oud en struisvogeleieren in een warmte kast. Ook zien we grotere struisvogels en er wordt van alles over die beesten verteld.
Tot slot zien we producten van struisvogels; beschilderde eieren, leer, cosmetische producten en veren. Ook bekijken we foto’s en proeven we struisvogelvlees (burgers en steak). Dat blijkt best wel goed te smaken.



Na een stop in Geraldton om wat boodschappen te doen, gaan we sandboarden.
Aanvankelijk lijkt dat me niet zo leuk. “Moet dat nou!?!”, denk ik. Maar ik besluit het er toch op te wagen. En dan ontdek ik dat het echt heel erg leuk is om te doen.

Tijdens het sandboarden ga je op een soort van snowboard zitten (staan kan ook, maar zitten is me mans genoeg) en dan glijd je van een zandduin naar beneden.

Ik vind het zo leuk dat ik op het laatst bijna niet meer wil stoppen. Ik heb echt de smaak van het sandboarden te pakken!



Na deze inspanning, het bij het zandduin naar boven lopen was best zwaar, gaan we lunchen in Dongara.
Broodjes met kaas, sla, rode biet, tomaat en komkommer vormen samen met wat patat de lunch.

Na nog een theestop komen we om een uur of zes ’s avonds in het hostel in Perth aan en zit de tour er op.
Marleen en ik doen boodschappen, koken, eten, douchen, doen de was en werken onder het genot van een kop warme thee onze reisdagboekjes bij.
Straks ons bed maar opzoeken…


Op weg naar succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...