zondag 1 april 2012

Ik blijk zijn vader te kennen; een kleine wereld!

Soms kun je aan mensen zien dat ze Nederlands zijn. Als ze dan ook nog een afritsbroek van de outdoorkledinglijn van V&D dragen, dan heb je meteen je bevestiging.

Als ik die ochtend mijn ontbijtje verorber, zie ik zo iemand staan. Hij blijkt Joost te heten, we raken aan de praat en wisselen reiservaringen uit. Als ik hem vraag waar hij vandaan komt blijkt hij niet heel erg ver bij mijn woonplaats vandaan te wonen.

Meestal als ik vertel dat ik uit dat kleine plaatsje kom, dan laat ik er direct op volgen bij welke plaatsen dat ligt. Dat is bij Joost niet nodig, sterker nog; hij blijkt in het nog kleinere plaatsje naast mijn woonplaats geboren te zijn. We praten verder en ik blijk zijn nichtje te kennen, we praten nog wat verder en ik blijk zijn vader ook nog eens te kennen.

Ben je zo ver van huis, in een stad waar je eigenlijk niemand kent, en dan blijkt de wereld toch heel klein te zijn. En zo praten Joost en ik gezellig over een aantal dingen van thuis, dingen die we beiden zo goed kennen en de Schager Markt.

Een goed begin van de dag! Later vandaag meer belevenissen van die dag.
Stay tuned…!



Dagdeal (468x60)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...