donderdag 5 april 2012

Een heroïsche tocht!

Het is min of meer mijn laatste dagje in good old Melbourne en dus staan er wat regeldingen op het programma. Maar naast wat boodschapjes doen, naar de bank gaan, kleren wassen, drogen en opvouwen en het inpakken van mijn tas, heb ik gelukkig ook tijd om nog gebruik te maken van het kaartje voor het IMAX theater wat ik bij het kaartje voor het Melbourne Museum erbij gekregen heb.

In die bioscoop draait ‘Shackleton’s Antarctic Adventure’, een film, of eigenlijk een documentaire, die het verhaal van Shackleton vertelt. Deze ontdekkingsreiziger ondernam zo’n kleine honderd jaar geleden een poging de Zuidpool over te steken.

Het slechte weer maakte die poging onmogelijk. En toen het grote schip door het ijs verplet werd, moest hij met kleine reddingsbootjes hulp gaan halen om de gehele bemanning te redden. Na een heroïsche tocht lukt hem dat en kan de gehele bemanning naar huis terugkeren.


Het klinkt heel simpel, maar dat was het echter niet. Dankzij de moed, het doorzettingsvermogen en het optimisme van Shackleton hebben ze het allemaal kunnen halen.


Ik vond het een erg indrukwekkende film en de beelden van het blauwige ijs waren prachtig.
Ik heb dan ook genoten van de film!


Die avond pak ik mijn tas in om een dag later op tour te gaan.
Stay tuned...!

Meer informatie over Shackleton op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ernest_Shackleton



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...