woensdag 4 juli 2012

Als ik op sta wil ik het rode zand van mijn kleren kloppen

“Als ik op sta wil ik het rode zand van mijn kleren kloppen!”

Nee, niet in Cairns. Daar valt het met het rode zand nogal mee. Dat rode zand vind je ondermeer in ‘the red centre’ van Australië; Alice Springs en Uluru. Nog een paar weken en ik zal jullie berichten over dat prachtige deel van Australië.

De reis zal verder gaan Darwin, maar ook de westkust van Australië zal ik aandoen. En ergens daar in Western Australia gaan we met een tour langs een hondenbegraafplaats. Dan sta ik een beetje lacherig naar de graven van die trouwe viervoeters te kijken. Een begraafplaats voor honden; ik vind het maar een raar idee!


Maar als ik aan het eind van het kijken van de film ‘Red Dog’ opsta van de bioscoopstoel en zo heb meegeleefd en in die film gezogen ben dat ik het gevoel heb het rode zand van mijn kleren te moeten kloppen, begrijp ik waarom mensen hun hond een plekje op een begraafplaats gunnen.

Wat een prachtige film!!!

In het rode landschap van Western Australia (Pilbara) maken we kennis met een hond. Een bijzondere hond; hij brengt mensen tot elkaar en zorgt voor harmonie onder een groep mannen in de mijnbouwindustrie.
Ook komt er liefde in het spel; van Joshua Lucas’ personage en zijn tegenspeelster…..






Waarom ik nu over deze film begin?
Gewoon omdat hij sinds vandaag verkrijgbaar is op DVD!

En waarom je ‘Red Dog’ zou moeten zien:
·         voor het mooie, rode landschap;
·         voor de lieve blik van ‘Red Dog’;
·         voor de jongensachtige (glim)lach van Joshua Lucas;
·         om een stoere mijnwerker te zien breien;
·         of gewoon omdat het een prachtige film is, die met humor, maar ook met verdriet, boeit van het begin tot het eind!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...