woensdag 11 juli 2012

Didgeridoo maken bij Aboriginals thuis

’s Ochtends worden ik en een ander meisje opgepikt bij het hostel. Onder leiding van twee Aboriginals gaan we een didgeridoo maken bij hen thuis.

Eerst moeten we een boomstam uitkiezen en daar de schors vanaf halen. Dat klinkt alsof het erg moeilijk is, maar dat valt reuze mee; de schors gaat er erg makkelijk vanaf.


Vervolgens wordt er met machines nog het een en ander van de boomstam afgehaald en wordt de didge geschuurd. Dat wordt door de twee Aboriginals gedaan. Daarna was het onze beurt om er nog even een schuurpapiertje langs te halen.

Als ook eventuele gaatjes gevuld zijn, gaan we de didgeridoo aflakken. Terwijl de lak droogt, vertellen de mannen ons hoe we didgeridoo moeten spelen.


Ik weet al hoe ik moet spelen, want ik heb een paar jaar eerder eens een didgeridoo cursus gevolgd. Dus ik ga lekker even didgeridoo spelen, we moeten immers wachten tot de lak droog is.

Nadat we ook onze lunch verorberd hebben, gaan we schilderen. Nadat we eerst wat op papier geoefend hebben, begint het echte werk.


Echt moeilijk is het niet, want Mike, een van de Aboriginals, heeft de silhouetten van de verschillende dieren al voor ons aangebracht. Op mijn didgeridoo staan vier figuren; een hagedis, twee gekko’s en een schildpad. Wij moeten onder andere de stipjes er nog op  schilderen en dat is erg leuk om te doen. Maar het lukt ons niet om de didgeridoo helemaal af te maken en dus moeten we de volgende dag terugkomen.

Mike brengt nog even het mondstuk op mijn didgeridoo aan en dan worden we teruggebracht naar het hostel. Morgen gaan we verder…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...