donderdag 12 juli 2012

Ik maak mijn didgeridoo af en rijd langs bosbranden terug naar Cairns

Om één uur ’s middags zullen Mary en ik opgehaald worden om onze didgeridoos af te maken. Tot die tijd moet ik me dus in Yungaburra zien te vermaken.

Omdat ik graag even wil mailen, ga ik naar een internetcafé, de enige plaats in Yungaburra waar je kunt internetten. Helaas werkt de internetverbinding niet.

Dan besluit ik maar te gaan wandelen. Vlakbij het ‘Platypus Viewing Platform’ maak ik een wandeling langs het water. Het is een leuke wandeling, maar platypussen zie ik niet.

Als het tijd is om naar de Aboriginals te gaan om onze didgeridoo af te maken, voegt Eileen zich bij ons. Ze was de dag daarvoor ziek en kon toen niet mee.
Omdat ik al best veel gedaan had, ben ik vrij snel klaar met het beschilderen van de didgeridoo. De afbeeldingen worden nog gefixeerd en dan is mijn didgeridoo klaar. Ik ben erg blij met het resultaat.

Terug in Yungaburra neem ik aan het eind van de middag de bus terug naar Cairns. Onderweg zie ik bosbranden; gecontroleerde bosbranden wel te verstaan.

Zo nu en dan worden er in de winter, de Australische winter, stukken ‘bush’ in brand gestoken. Dit wordt gedaan om in de brandgevaarlijke periodes de bosbranden onder controle te houden. Al het dorre gras, takjes, etc. wordt nu al verbrand en kan later dus geen kwaad meer doen.

’s Avonds ga ik met Chin, een Chinees meisje dat bij me in de bus van Yungaburra naar Cairns zat, naar de avond/nachtmarkt. Hoewel ik daar een week eerder ook al had rondgekeken, is het wel weer even leuk om er rond te snuffelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...