maandag 8 oktober 2012

St. Christopher (and the moon)

Op de cassettebandjes die ik mee neem naar Australië zet ik ook een paar Ierse nummers. ‘The Moon and St. Christopher’ door Mary Black is er daar een van.

Ik zet dat nummer op een van die bandjes omdat ik het zo mooi vind klinken. De inhoud van de tekst bestudeer ik pas als ik dit stukje schrijf.


St. Christopher, de patroonheilige van de reiziger, ik weet niet of ik daar tien jaar geleden al van gehoord had. Maar kennelijk heeft hij wel z’n best voor me gedaan, want ik kwam weer thuis van m’n reis. Hoewel, er waren wat dieptepunten…, maar het had ook anders gekund…
  

P.S. Voor wie meer Mary Black wil zien; zondag 14 oktober is Mary Black te gast in het VPRO programma ‘Vrije Geluiden’ (10.30u op Nederland 1).
Ze zal dan nummers van haar nieuwste CD, ‘Stories From The Steeples’, zingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...