zondag 28 oktober 2012

Een jaar in Afrika

Vandaag na een hele lange tijd een zondag waarbij er eigenlijk niets op het programma stond en er niets echt moest. Heerlijk!
Eerst maar eens uitgeslapen. Maar het bleef vroeg, want we hadden een uurtje extra.

Ik ga naar beneden, doe de gordijnen open, zoek het boek waar ik al veel te lang niet in gelezen heb en kruip weer terug onder mijn warme dekbed.

Terwijl de regen tegen het schuine dakraam tikt, blader ik naar de bladzijde waar ik gebleven ben. Maar dat is lang geleden! Doordat ik zo druk ben geweest met onder meer mijn blog, heb ik al een jaar niet gelezen in het boek.

Het boek gaat over twee vrienden die het plan opgevat hebben om door drie continenten te fietsen. Hun belevenissen in Australië heb ik al gelezen. Ze zullen ook nog door Zuid-Amerika fietsen. En daartussen in staat Afrika op het programma. En dat is waar ik een jaar geleden ben blijven hangen.

Alsof de pedalen van de twee avonturiers tot stilstand zijn gekomen. En die pedalen moeten nu, een jaar later, weer rond gaan draaien. Al lezende komen ze weer in beweging en gaandeweg komt het verhaal weer bij me boven.

Toch is het even alsof de mannen zomaar een jaar in Afrika gebleven zijn…



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...