vrijdag 16 december 2011

De ‘red machine’, brokkenpiloten en een waterballet

Iets langer geslapen dan normaal, want tien jaar geleden viel 16 december op zondag. Toch gaan we na het ontbijt en nadat we Lisa’s kunstwerken van Tiffany glas hebben bewonderd, weer aan het werk.

Dit keer gaan we met de ‘red machine’ aan de slag; een takkenversnipperaar in, je raadt het al, de kleur rood. Het is warm in de zon en ik haal m’n elleboog nog open aan een punt van de ‘red machine’ (gelukkig niet aan de messen), toch vind ik het wel leuk om met de machine te werken.

Natuurlijk laten we de honden ook nog even uit. Teruggekomen van het rondje, heb ik een klein ongelukje met misschien wel grote gevolgen.
Ik maak een misstap, stap naast het paadje, trap op een waterbuis, die breekt af en het water spuit er uit. Ian is er niet, dus Orange is snel Jong Wan gaan halen. We kunnen het water nergens uitdraaien. Maar na eerst het een en ander geprobeerd te hebben, is het Jong Wan gelukt de pijp te blokkeren met het hoesje van een fotorolletje. Wat ben ik blij dat de digitale fotografie toen nog niet zo gebruikelijk was als tegenwoordig.

Later heeft Jong Wan zelf ook nog een klein ongelukje. Hij heeft een of andere elektriciteitskabel doorgeknipt. Gelukkig kreeg hij geen schok, maar ja, het blijft vervelend.

En zo verliep die zondag toch niet zo rustig…


Gratis verzending - December (500x500)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...