maandag 5 december 2011

Werk gevonden!!!

Betaald werk zoeken blijkt nog niet mee te vallen. Maar gelukkig hebben wij ons bij aankomst in Sydney meteen ingeschreven bij WWOOF, een organisatie die bemiddeld bij het tegen kost en inwoning werken op onder andere organische boerderijen.

In het boekje dat we bij inschrijving ontvingen staan allemaal adressen met beschrijvingen van boerderijen of boerderijtjes. We bellen een aantal van de adressen op Kangaroo Island en daarna adressen in de buurt van Adelaide.

Bij de meeste nummers die ik belde, werd er niet opgenomen. Ook kreeg ik vaak een voice mail of een antwoordapparaat. Slechts een enkele keer kreeg ik iemand aan de telefoon. Bij één adres werd me verteld dat ik door ene Ian teruggebeld zou worden.

Die Ian belde al heel snel terug; hij heeft werk voor ons. We moeten 10 december aan het eind van de middag naar het terrein van de universiteit komen. Hij werkt daar en zal ons dan meenemen naar zijn boerderijtje.

Het werk zal uit werken in de tuin en zorgen voor de 60 kippen bestaan. Tot wanneer we precies kunnen werken, weten we niet. Ian heeft mensen nodig die ook tijdens kerst op zijn farm passen. Dat willen we in principe wel doen. Ik vind het prima als we ongeveer 3 weken onder de pannen zijn. Eerst gaan we kijken hoe het loopt. Het zal me benieuwen; een nieuwe ervaring!

Orange en ik zijn helemaal in de wolken dat we werk, vrijwilligerswerk wel te verstaan, gevonden hadden. En zo snel!
De farm is in Summertown, op ongeveer 20 minuten afstand van Adelaide. Volgens Coby en Don is het een mooie omgeving.  




DVD 3 voor 25 (468x60)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...