dinsdag 6 december 2011

Opgezette dieren, Aboriginal gebruiksvoorwerpen en zoveel meer in het South Australian Museum

Na al heel veel door de stad te hebben gewandeld en gewinkeld te hebben, vond ik het tijd voor een bezoekje aan het museum. En zo gingen Orange en ik dus naar het South Australian Museum.

Eerst gingen we naar het gedeelte over Aboriginals. Er hing wel wat kunst, maar de collectie bestond voornamelijk uit gebruiksvoorwerpen zoals speren, manden, etc.

Van de ‘Aboriginal Cultures’ gingen we naar de ‘Pacific Cultures’. De verschillende eilanden in de Pacific waren goed vertegenwoordigd.

Ook had het museum een zaal met opgezette vogels. Helemaal niet zo stoffig als het klinkt. Ze hadden het juist mooi geëtaleerd. Maar dat gold overigens voor het hele museum.

Er was nog iets over vissen, het oude Egypte, energie, fossielen en mineralen.
Tenslotte was er nog een expositie over Mawson; een Australische geoloog en poolonderzoeker, die bekend is geworden als leider van twee expedities naar Antarctica.

Op weg naar beneden kwam ik erachter dat ik een zaaltje had gemist. Daarin stonden allemaal opgezette Australische dieren. Beneden kwam ik nog meer opgezette dieren tegen. Per werelddeel stonden die dieren bij elkaar. Bijzonder om te zien!

Bij de uitgang, tevens ingang, hingen nog allemaal skeletten van walvissen en dolfijnen.
Kortom, een mooi, modern museum en nog gratis ook!


Voor meer informatie over het South Australian Museum in Adelaide:
http://www.samuseum.sa.gov.au/




Eten & kookboeken (468x60)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...