zaterdag 31 december 2011

Met een boek op de bank

Tien jaar geleden, het is de laatste dag van 2001 en het is slecht weer.
’s Ochtends hebben Orange en ik nog wat in de tuin kunnen wieden, maar later dwingt de regen ons om binnen te blijven. Voor het uitlaten van de honden en het openen van de kippenhokken vinden we het te slecht weer en dus nestelen we ons met een boek op de bank.

In het blogbericht over mijn boeken top 10 was ik enthousiast over ‘Down Under’ van Bill Bryson (‘Tegenvoeters’ heet de Nederlandse vertaling daarvan, maar ik lees het origineel). Over dat boek schreef ik het volgende:


Bill Bryson’s vermakelijke en humoristische boek ‘Down Under’ koop ik als ik zelf in Australië zit. Met veel plezier lees ik over plaatsen waar ik al geweest ben en waar ik nog naar toe ga. Een paar maanden later hoor ik, in een zitkamer van een jeugdherberg in Nieuw-Zeeland, iemand lachen. “Hij zit vast datzelfde boek te lezen!?!”, gaat er door me heen. En ja, dat blijkt zo te zijn.


Lui op de bank met de regen op de achtergrond en lezend in zo’n heerlijk boek is het gewoon genieten!

Maar ja, we kunnen niet de hele dag op de bank blijven zitten; de honden moeten toch echt even uitgelaten worden. En dus trekken Orange en ik uiteindelijk onze regenjas maar aan en nemen we de honden mee om te wandelen.

Als we na een verfrissende wandeling weer binnenkomen, is Ian ook weer thuis. Niet veel later neemt hij ons mee om wat boodschappen te doen en is hij zo aardig om met ons naar de grotere videotheek in Stirling te gaan. Daar hebben we veel meer keus dan in de kleine videotheek bij Ian om de hoek.

In mijn volgende blogbericht kun je lezen op welke films de keus gevallen is.
Stay tuned…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...