dinsdag 28 februari 2012

Gehavend komt de boot in Williamstown aan

Hester en ik hebben het plan opgevat om naar Williamstown, een wijk van Melbourne, te gaan. Maar voor het zover is, kijkt Hester een aantal brochures door in verband met haar reis naar Adelaide. Ik geef haar nog wat advies en dan boekt ze de reis. 4 Maart vertrekt ze naar Adelaide. Jammer dat we dan niet meer met haar op kunnen trekken; Orange en ik kunnen het goed met haar vinden!

En toen dus op weg naar Williamstown. Om daar te komen, besluiten Hester en ik de boot te nemen. Het duurt lang voordat die boot er is en ook het weer is niet al te best. We lassen onze trip bijna af, maar gaan uiteindelijk toch.


De boot is niet erg groot; er kunnen maximaal 20 mensen mee mee. De bruggen zijn nogal laag, of het water in de Yarra River staat te hoog, waardoor er iets van de bovenkant van de boot tegen een brug komt en kapot gaat. Niet zo leuk voor de schipper, maar wij kunnen er wel om lachen. Uiteindelijk komen we goed in Williamstown aan.

Nou ja, we hebben het koud gekregen op de boot. We zaten namelijk in de wind. In Williamstown beginnen we dan ook met warme chocolade melk en thee met iets lekkers erbij. We kijken wat rond in de winkeltjes die er zijn en lopen richting strand. We zien wel water, maar een zandstrandje ontbreekt. Verderop lijk ik wel iets van een zandstrandje te zien. Wat is het Noord-Hollandse Schoorl met z’n strand en duingebied dan anders!

Terug nemen we de trein. Dat is warmer, sneller en goedkoper dan de boot. Hoewel Hester en ik ons toch nog wel vermaakt hebben in Williamstown, had Orange niet veel gemist. Williamstown viel wel wat tegen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...