woensdag 8 februari 2012

Nog een extra rondje in de City Circle Tram

Na ons bezoekje aan het Victoria Arts Centre pakken we de gratis City Circle Tram. Die tram rijdt in een rondje langs een aantal van de bezienswaardigheden van het centrum van Melbourne.

Halverwege stapt er een Taiwanees stel in de tram. Orange en ik raken met ze aan de praat. Erg leuk en gezellig, maar daardoor zien we niet alles van de stadstour. We besluiten nog maar een extra rondje in de tram te doen. Zo zien we toch het een en ander van Melbourne.


Later schrijf ik in mijn dagboekje:

‘Ik hoop Melbourne nu een beetje te gaan ontdekken, destijds met Marjolein (1995) heb ik er niet zo veel van gezien en toen met Sander (2001) ook niet.
Tot nu toe moet ik wel aan Melbourne wennen. Ik vind het erg druk op straat en ik moet nog een beetje m’n weg vinden; letterlijk en figuurlijk.’

Gaandeweg weet ik in Melbourne m’n weg te vinden. Na tien jaar weet ik van een deel van de straten op de plattegrond van de bovenstaande spread nog steeds de naam.
En of ik Melbourne ga ontdekken? Blijf m’n blog volgen en je leest het vanzelf…


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...