maandag 20 februari 2012

Als een verzopen katje tegen deuren praten

We hebben ‘observation day’ in verband met het werk waar we op gesolliciteerd hebben; oftewel, we mogen een dagje meelopen. Het gaat om promotiewerk; we moeten huis-aan-huis kortingskaarten voor een videotheek verkopen.

Orange en ik gaan elk met een andere jongen mee. We moeten toekijken hoe zij de kaarten verkopen. Het zijn aardige jongens, maar op de een of andere manier toch ook een beetje zielige jongens. Ze denken het helemaal te kunnen maken met dit werk en bakken geld te kunnen verdienen.

De jongen waar ik mee mee ben verkoopt die dag slechts één zo’n kortingskaart; die waar Orange mee mee is verkoopt er twee. Ze zijn dus respectievelijk voor 10 en 20 Australische dollar aan de gang. Met de koers van destijds is dat zo’n 6,22 en 12,24 Euro. En dat voor een hele dag werken! Dat is voor Orange en mij reden genoeg om het werk niet te gaan doen.

Het is wel leuk om een hele dag mee te lopen; echt een hele ervaring!!! Helaas zit het weer niet zo ontzettend mee. Het is ’s ochtends erg warm, maar ’s middags slaat het om en hebben we regen, hagel en onweer. We zijn net verzopen katjes. En dan sta je aan de deur om iets te verkopen!
Sommige mensen blijven achter een metalen hordeur staan en dan kun je ze niet eens zien. Staat Brendan, de jongen waarmee ik op stap ben, een beetje tegen een deur aan te praten. Nee, mijn werk is het niet!

Desondanks zijn we weer een ervaring rijker!



Weekdeals (468x60)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...