dinsdag 13 maart 2012

Op tournee


Gedurende de korte periode dat ik in Nederland ben, komen er mensen bij ons thuis langs om me te begroeten. Maar ik ga ook naar deze en gene toe; ‘op tournee’ zoals Marjolein het noemt.

Zo bezoek ik bijvoorbeeld een vriendin die drie maanden daarvoor in het huwelijksbootje stapte. Toen zat ik in Australië en kon er dus niet bij zijn. Van Marjolein had ik al het een en ander over de trouwerij gehoord, maar ik wil ook wel graag de foto’s zien. En dus ga ik een avondje foto’s kijken bij die vriendin.
Naast trouwfoto’s en foto’s van het vrijgezellenfeest laat ze ook de vakantiefoto’s zien. Op mijn beurt laat ik haar mijn foto’s van Australië zien.
Een gezellige avond!

Ook bij tante Matje klop ik aan om haar mijn foto’s van Australië te laten zien. Ik vertel haar mijn verhalen en ondertussen praat zij mij weer bij over het wel en wee van haar kinderen en kleinkinderen.

Samen met Marjolein bezoek ik een gezamenlijke vriendin. Zij is in de tijd dat ik in Australië zat ingetrokken bij haar vriend. Hem ken ik dan nog niet.
Marjolein heeft het huis al gezien. Tijdens een rondleiding zie ik het ook. Het is niet zo’n ontzettend groot huis, maar het is wel leuk ingericht. De tuin is erg groot en vooral ook diep! Ook met de vriend maak ik kennis; een aardige vent!

We gaan ook nog bij een andere vriendin langs. Bij haar zien we nog iets van het WK allround in Heerenveen. Ondanks dat ze nu, tien jaar later, een man en kind heeft, is die liefde voor het kijken van schaatsen op de televisie niet veranderd; toen we onlangs bij haar waren stond het schaatsen aan!
Maar goed, terug naar 2002. Naast schaatsen kijken, zitten we natuurlijk ook te kletsen. Haar ouders en zusje komen nog even langs om gedag te zeggen. En het is erg gezellig!

M’n oud-collega’s in Amsterdam bezoek ik ook nog. Samen met twee van hen ga ik lunchen. Het eten is lekker en het gezelschap goed!
Op de zaak spreek ik nog een aantal andere collega’s.

En zo bezoek ik deze en gene gedurende die korte periode in Nederland; we praten bij en ik laat foto’s zien.



Weekdeals (468x60)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...