maandag 5 maart 2012

Black & White

Het is maandagmiddag en dus een muziekje op mijn blog. Dit keer geen nummer dat ik destijds op de cassettebandjes die ik mee nam naar Australië zette. Nee, het is de eerste maandag van een oneven maand en dus, zoals ik inmiddels al twee keer eerder deed, een nummer dat ik nu mee zou nemen op reis.

Eerder liet ik al eens weten dat ik erg graag naar ‘McLeod’s Daughters’ keek. In die serie is ook veel muziek te horen. Het draaien van de cd’tjes met die muziek doet me met veel plezier terugdenken aan die fantastische serie. In gedachten zie ik beelden uit ‘McLeod’s Daughters’ voor me; sterke dames en, niet geheel onbelangrijk, knappe cowboys!


Je raadt het al; als ik nu op reis zou gaan en muziek mee zou nemen dan zouden daar een paar nummers van de cd’s van ‘McLeod’s Daughters’ bij zitten. ‘The Siren’s Song’ zou zeker mee gaan op reis. Niet omdat het het mooiste nummer is, want dat is het naar mijn mening niet eens, maar omdat dat nummer de herinnering van een fantastische vakantie boven haalt.

Ja, eigenlijk reisden de cd’s van ‘McLeod’s Daughters’ al eens met me mee op reis. Samen met mijn moeder en mijn zus reisde ik een paar jaar geleden naar de Auvergne in Frankrijk voor een creatieve vakantie; mam ging schilderen, terwijl Marjolein en ik een fotografiecursus deden.

Een van de foto's die ik maakte.

Ik schoot alles op zwart/wit dia’s. En toen we aan het eind van een erg leuke week muziek zochten voor bij de presentatie van onze foto’s, kropen Marjolein en ik in de auto en draaiden alle cd’s die we mee hadden genomen om de lange rit zo ver Frankrijk in wat aangenamer te maken. De cd’s van ‘McLeod’s Daughters’ zaten daar ook. We vonden ‘the Siren’s Song’ zo goed bij mijn zwart/wit foto’s passen dat de keus snel gemaakt was.

Toen we later die dag met alle cursisten in de sfeervolle kelder van het minstens zo sfeervolle verblijf op een groot scherm mijn dia’s aan ons voorbij zagen trekken met ‘the Siren’s Song’ op de achtergrond en de herinneringen van een fantastische week nog vers in het geheugen, was ik, en niet alleen ik, geraakt en ontroerd!

Een aantal van de foto's verwerkte ik ook op een scrapbook spread.

Vanwege de geweldige herinnering aan die week in de Auvergne zou ik dat nummer mee nemen op reis.
Ja, en natuurlijk ook een beetje om aan die leuke cowboys in ‘McLeod’s Daugther’s terug te denken. Ha, ha!

En voor wie ook nog weer eens wil genieten van de sterke dames en de stoere cowboys in ‘McLeod’s Daughters’; Net 5 zendt vanaf vandaag op werkdagen om 17.10u de serie opnieuw uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...