zondag 4 maart 2012

Gluren naar de buren, eh, ‘Neighbours’

Een week eerder zouden we al op ‘Neighbours & Dandenongs tour’ gaan, maar dat ging niet door. Ook nu kan Orange niet; ze moet naar de dokter.
Ik besluit toch met de tour mee te gaan. Ik ga er van uit dat oma het tot minimaal na de tour zal redden. Maar in gedachten ben ik toch bij haar; stilletjes zit ik achterin het tourbusje.


Eerst gaan we naar de studio’s waar ‘Neighbours’ opgenomen wordt. We zien Ryan Moloney, ‘Toadie’ in die soap, het terrein op rijden, uit de auto stappen en naar binnen lopen.
Het terrein gaan we niet op; van achter een hek zien we, met moeite, onder andere de garage.
Ook rijden we nog langs de school waar ook scènes opgenomen worden.

Daarna kopen we iets te eten of te drinken bij een tankstation. We nuttigen het voor de ingang van de studio en zien ‘Toadie’ weer langskomen. Hij ziet ons ook, zwaait naar ons en zegt nog iets.



Natuurlijk mag de straat waarin ‘Neighbours’ opgenomen wordt niet ontbreken tijdens deze tour. Destijds keek ik niet zo vaak naar die soap, dus ik herken niet alles, maar toch is het bijzonder om in Ramsey Street rond te lopen!

Vervolgens staan de Dandenongs, een natuurgebied buiten Melbourne, op het programma. Na een smakelijke BBQ-lunch lopen we door het regenwoud. We zien onder meer een watervalletje, een kookaburra en een liervogel. Die laatste is heel bijzonder, want liervogels laten zich niet zo heel vaak zien.

Na het wandelingetje door het regenwoud, stappen we weer in het busje om vervolgens bij een Engels snoepwinkeltje in een klein plaatsje gedropt te worden. Ze hebben er Hollandse drop en daar koop ik wat van.



Daarna rijden we naar een uitkijkplaats. Het is erg heiig, dus het uitzicht stelt niet veel voor; de hoge gebouwen van het centrum van Melbourne zijn met moeite te zien.
Maar toch… Ik neem een ijsje… De zon breekt door… En later terugrekenend… Was dit dan toch bijzonder…?!?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...