zondag 11 maart 2012

Naar oma’s huis en naar oma’s kamer in het bejaardentehuis

De dag na de crematie van oma zitten we veel te praten; vooral over oma. Maar ik ga die dag ook nog samen met mam naar het bejaardentehuis; ik wil toch nog even zien waar oma de laatste paar weken van haar leven heeft doorgebracht.

De eerste week in het bejaardentehuis was oma redelijk goed en heeft ze nog gegymd en in de zaal gegeten. Ook heeft ze nog genoten van het huwelijk van Prins Willem Alexander en Máxima.

Maar de paar weken daarna ging het erg slecht met oma. Ze lag uiteindelijk alleen nog maar in bed en moest zwoegen voor een beetje lucht, totdat dat er na een beetje gerochel helemaal mee ophield en ze dus van ons is heengegaan.

Oma’s kamertje was al wel leeg gehaald, maar ik krijg er toch een redelijke indruk van.

De volgende dag, 11 maart 2002, gaan mam en ik naar het oude huis van oma om oma’s kleren uit te zoeken.
Als Marjolein, mijn zus, belt dat er een vriendin van ons even langs is gekomen in de winkel van Marjolein, bekijk ik nog even snel oma’s oude huis en ga ik naar de winkel om die vriendin te begroeten. We kletsen gezellig bij en ik laat haar mijn foto’s van Australië zien.

Uit mijn scrapbook.


7 dagen lang 24 topelektronica-aanbiedingen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...