woensdag 28 september 2011

Pepernoten met de post

Ja hoor, ook hij ons in de plaatselijke supermarkt liggen ze al een paar weken; pepernoten. Vorige week zag ik ook de chocolade letters liggen.

Veel mensen vinden het daarvoor nog veel te vroeg. De zomer, nou ja, welke zomer, is nog amper voorbij en we worden al weer herinnerd aan de donkere decembermaand.

Eigenlijk heb ik er zelf niet zo veel problemen mee. Je kunt tenslotte het schap ook snel voorbij lopen.

Tien jaar geleden was ik juist erg blij dat die pepernoten en chocolade letters al in de schappen lagen. Dat gaf mij immers de mogelijkheid om een pakketje te vullen met al dat lekkers en dat naar familie in Adelaide (South Australia) te sturen. De planning was dat we rond Sinterklaas bij ze zouden zijn. Erg leuk om dan samen pepernoten te eten. Ook ging er voor iedereen een chocolade letter in het pakketje.

En toen we dus op 5 december bij ze waren, kon ik daar m’n eigen pakketje openen. Wat hebben we toen van al dat lekkers gesmuld!





En voor lekkere recepten met pepernoten is er dit boek:


Ook leuk voor de kleintjes:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...