donderdag 29 maart 2012

Kate & Leopold geven me het gevoel toch nog iets te doen

Nog altijd niet in mijn ritme van de dubbele jetlag doe ik niet erg veel meer als mailen, tijdschriftjes lezen, muziek luisteren en kletsen met kamergenoten.

Ontspannend is het wel, maar het geeft niet echt het gevoel iets gedaan te hebben. Om toch nog het gevoel te hebben iets te doen, besluit ik naar de bioscoop te gaan. ‘Kate & Leopold’ met Meg Ryan en Hugh Jackman draait en die film wil ik wel zien.

Hugh Jackman speelt een 19e-eeuwe ‘Duke’ en Meg Ryan is een eigentijdse New Yorkse. Met behulp van een tijdmachine belandt Leopold (Hugh Jackman) min of meer tegen z’n wil in het hedendaagse New York, waar hij Kate (Meg Ryan) leert kennen. Het botert wel tussen die twee, maar toch gaat Leopold terug naar de 19e eeuw. Daar moet hij een bruidje uitkiezen, omdat hij vanwege z’n leeftijd eens moet trouwen. Terwijl hij een keuze moet maken tussen verschillende bruidjes die het allemaal niet zijn voor hem, gaat Meg Ryan terug naar zijn tijd en uiteindelijk kiest Leopold haar als bruid…



Het is een leuke film. Leopold is wereldvreemd in onze huidige tijd en dat zorgt voor grappige momenten. Ik geniet dan ook van de film.
En zo doe ik toch nog wat op die dag in maart 2002.



2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...