dinsdag 3 april 2012

Wel met een wombat op schoot, gelukkig niet met een ‘giant earth worm’!

Op tour! Er staat een tour naar de ‘penguin parade’ op het programma. Voordat we de pinguïns aan land kunnen zien komen, zijn er eerst nog een aantal andere stops.

De eerste stop is een ‘winery’, waar wijn geproefd kan worden. Geheel tegen mijn principes proef ik toch wat wijn, maar dan wel zoals het hoort; glas ronddraaien, ruiken, een slok nemen en dat dan door de mond laten gaan. Bah, wat is dat toch vies!


Bij de winery hebben we ook een barbecue. Terwijl gids Tony dat in orde maakt, wandel ik samen met een in Australië studerende Thaise jongen, dito meisje en zijn zus door de tuin. De rest van de tour trek ik ook met hen op; het zijn aardige mensen!
In de tuin staan rozen en natuurlijk ook druivenranken; het is een mooie tuin!

We smullen van de barbecue om daarna naar een ‘wildlife park’ te rijden. Ze hebben daar voornamelijk wombats. Eerst wordt er wat over die dieren verteld en daarna mogen we met een wombat op schoot op de foto.






Naast wombats zijn er ook nog andere dieren te zien; kangoeroes, dingo’s, wallabies, alpaca’s, kaketoes, koala’s en heel erg grote wormen. Deze ‘giant earth worms’ kunnen wel 3 meter lang worden. Ben ik even blij dat we daar niet mee op de foto èn op schoot hoeven te zitten!
Ten slotte is er ook nog een grote opgezette haai te zien.

De tour gaat verder naar het ‘Koala Conservation Centre’, waar we koala’s kunnen bekijken. Normaal gesproken slapen die bijna altijd, maar we hebben geluk; er is er één relatief actief.
Hij strekt zich uit, verplaatst zich en gaat eucalyptusbladeren eten. Leuk om te zien!


Vervolgens naar de ‘Nobbies’, dat zijn rotsen in zee. Daar zien we onze eerste pinguïns. Onder een houten looppad zitten er twee. Liggend op het looppad met mijn hoofd naar beneden, maak ik een foto. De beestjes kunnen niet tegen flitslicht, dus de flits zet ik uit. Anno 2002 heb ik nog fotorolletjes, dus of de foto gelukt is zie ik helaas niet meteen. Ik kan alleen maar hopen dat de foto een beetje gelukt is.


Daarna dan eindelijk het hoogtepunt van de tour; de ‘penguin parade’!
Eerst krijgen we een filmpje over pinguïns voorgeschoteld. Daarna mogen we naar buiten om pinguïns te spotten. Het weer is niet super, het is wat miezerig, maar dat mag de pret niet drukken.
Lopend richting zee, zien we de eerste groep van zo’n 20 pinguïns al aan komen waggelen. Daarna is het een kwestie van turen naar de zee, totdat we plotseling allemaal pinguïns in het water zien zwemmen. Ze komen aan land en waggelen naar hun holletjes.
Erg leuk om dat eens te zien!
En inderdaad het hoogtepunt van deze leuke tour!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...