maandag 16 april 2012

In ene klinkt het toch heel anders!

Eerder kwamen de Bee Gees al op mijn blog voorbij. Naast hun ‘Obsessions’ zet ik ook ‘Alone’ op een van de cassettebandjes die ik mee neem naar Australië.

Van dat nummer word ik, normaal gesproken, gewoonweg vrolijk en wil ik meezingen. Als ik, ter voorbereiding op het beginnen van dit blog, de cassettebandjes terugluister, moet ik bij ‘Alone’ vooral terugdenken aan die keer dat dat nummer op de radio speelde en ik mee zat te zingen en tegelijkertijd m’n lunch naar binnenwerkte vlak voordat m’n rijinstructeur me op kwam halen voor een rijles.
Er volgden veel rijlessen en ook mocht ik vaak afrijden, maar uiteindelijk haalde ik m’n rijbewijs. Erg fijn, want in Australië en Nieuw-Zeeland heb ik heel wat kilometers achter het stuur afgelegd.

Als ik het nummer voor dit blogbericht terug luister met in de wetenschap dat zanger Robin Gibb niet echt heel lang meer te leven zou kunnen hebben*, klinkt het toch in ene heel anders… en dan die titel…!



* De tegen kanker vechtende zanger Robin Gibb is onlangs in het ziekenhuis opgenomen met een longontsteking, inmiddels zou hij in coma liggen.

Over de Bee Gees:
De band bestond uit de tweelingbroers Maurice en Robin Gibb en hun oudere broer Barry. Na het overlijden van Maurice in 2003 gaan Robin en Barry, op een aantal optredens na, ieder hun eigen weg. Barry gaat opnieuw samenwerken met Barbra Streisand.
Robin Gibb was medecomponist van het Titanic Requiem Concert en kon daar afgelopen week niet bij zijn.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...