zondag 8 april 2012

Uit het busje stapt een man die me doet denken aan de ‘wizard’ uit ‘Harry Potter’

Een spread uit mijn scrapbook.

Op de hoek van Flinders Street en Market Street wacht ik op de bus van Autopia. Met hen zal ik in twee dagen van Melbourne naar Canberra reizen en onderweg van alles bekijken.

Als het busje komt, stapt er een man met een lange grijs-witte baard, shorts en teenslippers uit; de chauffeur en tevens reisleider.
Aanvankelijk vind ik het een wat rare man. Hij doet me denken aan de ‘wizard’ op de achterkant van het boek van Harry Potter. Maar het blijkt echter een aardige man te zijn die voor een erg goede sfeer in de bus zorgt.

De groep bestaat uit ongeveer 18 mensen, voornamelijk Engelsen, in de leeftijd van een jaar of 20 tot een jaar of 55/60.
Hier en daar worden nog wat mensen opgepikt en dan gaan we echt op pad.

Eerst gaan we naar Glenrowan, het plaatsje waar bushranger Ned Kelly destijds opgepakt is. Er is een klein museumpje waar het een en ander over Ned Kelly te zien is. Op de hoek staat een hele grote Ned Kelly in zijn bekende ‘armour’ c.q. harnas.

Nog een spread uit mijn scrapbook.

Na deze stop is de volgende stop de Brown Brothers’ Winery, waar we verschillende wijnen kunnen proeven. En weer kan het me niet bekoren. De meeste glaasjes gooi ik dan ook leeg in het glas van mijn 55-jarige buurvrouw, die ik daar een groot plezier mee doe.

Daarna rijden we nog langs een meer; ‘Lake Hume’. Het staat best wel droog, maar desondanks is dat meer met bomen erin wel een mooi gezicht.

Ook rijden we langs Tallangatta. Daar is Mel Gibson ooit eens wat gaan drinken in een café. In no-time stond het café toen helemaal vol mensen, aldus Bernie, de chauffeur.

Onderweg zien we ook nog een bosbrand. Gelukkig is het erg ver weg. Omdat het donker is, kunnen we een rode gloed zien.

We gaan naar een motel in Khancoban in de Snowy Mountains om daar te overnachten. Na het eten, gaan we vroeg onder de wol, want de wekker gaat de volgende ochtend weer vroeg.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...