woensdag 29 augustus 2012

Het gevoel van een regenbuitje na maanden

Om 6.45u worden Marleen en ik opgehaald voor een 4-daagse tour naar Monkey Mia.
In totaal zullen we tijdens die tour zo’n 2200 kilometer rijden. De eerste dag zullen we ongeveer 650 kilometer afleggen; veel rijden dus!


Bladzijdes uit mijn fotoboek *

Ondanks het vele rijden stoppen we onderweg ook nog een paar keer. Zo ook bij de Pinnacles. Dat is een groep van een soort pilaren van gesteente die uit donkergeel zand omhoog steken. Het is een mooi gezicht ondanks dat we niet echt een blauwe lucht hebben. Het regent een beetje als wij tussen die pilaren door lopen.

Ik heb dan al in geen maanden een regenbui gehad. En geloof me, dan is zo’n buitje best wel fijn.
Aan dat gevoel van een regenbuitje na maanden heb ik, weer terug in Nederland, nog vaak teruggedacht. Terwijl half Nederland bij zo’n bui dan chagrijnig wordt, lach ik die mensen inwendig stiekem uit omdat ze dat gevoel van een regenbuitje na zo’n lange tijd niet kennen.
In een land als Australië waar het zo droog kan zijn, leer je sowieso de regen meer waarderen.

De lunch met smakelijke sandwiches gebruiken we vlakbij een mooi strand met prachtig blauw en blauwgroen water.
Maar ook hier weer regen; zwemmen zit er dus niet in.


Bladzijde uit mijn fotoboek *

Voordat we bij de accommodatie voor de aankomende nacht zijn, stoppen we nog bij een paar mooie kliffen. Er is daar ook een door erosie gevormde natuurlijke brug met de toepasselijke naam ‘Natural Bridge’. Leuk om te zien!

’s Avonds genieten we van een barbecue. Verder lees ik nog wat, neem ik een douche en zoek ik mijn bed op…

Morgen dag twee van de tour naar Monkey Mia. Stay tuned!


* In het blogbericht 'Een kijktje in mijn scrapbook' van afgelopen oktober heb je al meer kunnen lezen over scrapbooking in het algemeen en over de spreads bij mijn blog.
De bladzijdes die je hier ziet, maakte ik voordat ik echt ging scrappen. Tegenwoordig maak ik mooiere spreads. Die vind je onder meer terug bij de blogberichten van eind januari tot begin juni. 


Dagdeal (468x60)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...