zaterdag 4 augustus 2012

Naar het Katherine van Cadel Evans

Nicole en ik verlaten Mataranka om met de Greyhound bus naar het noordelijker gelegen Katherine te gaan. Een relaxte busrit, want al in anderhalf uur komen we in Katherine aan.

Vergeleken met het erg kleine Mataranka, dat je nauwelijks een gehucht kunt noemen, is Katherine met duizenden inwoners toch in ene een echte stad.

Katherine is inmiddels misschien bekend omdat wielrenner Cadel Evans er vandaan komt. Anno 2002 heb ik echter nog nooit van Cadel Evans gehoord. Katherine is voor mij de plaats waarvandaan je naar de Katherine Gorge kunt. Dat is een rotskloof waar de rivier de Katherine doorheen stroomt. Het schijnt er prachtig te zijn.

Maar daar zullen we een dag later pas achter komen. Op die 4e augustus 2002 doen we andere dingen. Zo boeken we onder andere een tour, de bus en een hostel, we doen boodschappen, ik bel Marjolein, ik schrijf wat brieven en we doen de was.
Ja, ook die dingen moeten gebeuren…


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...