dinsdag 7 augustus 2012

Krokodillen happen naar het vlees en wij zwemmen bij watervallen

De wekker gaat al vroeg, want Sue en ik gaan op tour naar Litchfield, een nationaal park.
Na een bezoekje aan een visitors centre staan de ‘jumping crocodiles’ op het programma.

Met een grote boot gaan we het water op, de bemanning hangt een soort hengel met vlees eraan buitenboord en dan kunnen de krokodillen happen. En dat doen ze ook; al opspringend uit het water.
Deze exemplaren zijn een stuk groter dan die in Katherine Gorge. Hier moet je het echt niet wagen om te gaan zwemmen.



Nadat we ook nog vogels gevoerd hebben, gaat de tour verder naar Litchfield National Park. We wandelen wat door het regenwoud en zien daar onder andere een viertal watervallen. Bij drie daarvan zwemmen we. Gelukkig zitten hier geen krokodillen!





Aan het eind van de trip stoppen we nog bij een aantal termietenheuvels. In tegenstelling tot de termietenheuvels die ik eerder zag, zijn deze termietenheuvels veel vlakker. Bovendien staan ze allemaal in dezelfde richting. Dat komt omdat het zogenaamde magnetische termietenheuvels zijn. Daardoor lijkt het net een kerkhof met allemaal grafstenen.



Terug in het hostel loop ik een paar bekenden tegen het lijf. De Nederlandse die vier maanden eerder ook op tour was in Wilson’s Promontory staat te wachten bij de receptie van het hostel. Na een tijdje niet zo veel Nederlands gepraat te hebben, gooi ik het Engels en het Nederlands een beetje door elkaar heen als ik met haar praat.

Later klets ik ook nog met Sabrina, die inmiddels ook in hetzelfde hostel in Darwin aangekomen is. Nadat Sue klaar is met het pakken van haar tas, ze gaat de volgende dag op tour, komt ze er ook gezellig bij om te kletsen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...