donderdag 30 augustus 2012

Via Nature’s Window, de Z bend en Eagle Bluff naar Monkey Mia


Op de tweede dag van de tour staat Nature’s Window als eerste op het programma. Dat is een gat in de rotsen. Erg apart!
De omringende rotsen en het stroompje in de diepte vind ik ook erg mooi.


In hetzelfde Kalbarri National Park zijn we naar de ‘Z Bend’ geweest. Dat is een Z-vormige bocht in de Murchison River.
Eerst zien we de Z bend van boven. Na een hele klauterpartij kunnen we die bocht in de rivier van dichtbij bekijken.



Maar als je naar beneden klimt, moet je ook weer naar boven. Een zware klimpartij naar boven volgt.
Na deze lichamelijke inspanning gaat de lekkere lunch er goed in.


We gaan vervolgens naar een oude kopermijn. Die kopermijn is nu een poel waar je in kunt zwemmen. Ik vind het water te koud, dus ik waag me niet in de poel. Andere deelnemers aan de tour gaan wel het water in, maar het is de meesten toch te koud.

De tour gaat weer verder. Tegen zonsondergang komen we bij Eagle Bluff aan; een stuk kust met kliffen.
Eagle Bluff is geografisch een belangrijk punt, omdat noordelijke en zuidelijke stromingen daar samen komen. Ook aan land is er een samenkomst van diverse vegetaties uit de verschillende windstreken.



In Denham staat er een heerlijk buffet voor ons klaar. En niet alleen voor onze groep; ook andere groepen genieten er van al het lekkers. Daar loop ik de Zwitserse van tijdens de Easyrider tour nog tegen het lijf. Ook toevallig! Het backpacker wereldje is klein!

We rijden verder naar Monkey Mia. Daar slapen we in cabins.
Samen met een van de Japanse meisjes waarmee we de cabin delen, maken Marleen en ik een wandeling in het donker.

Dan zoeken we ons bed in de cabin op. Dat bed blijkt wat aan de kleine kant; desondanks slaap ik redelijk goed.

Morgen meer belevenissen…
Stay tuned!


Dagdeal (468x60)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...