zondag 19 augustus 2012

Pleister aan de meter

Het hostel verhuurt ook fietsen. Ik besluit er één te huren, want het lijkt me wel een handige manier om Cable Beach, een bekend strand vlakbij Broome, per fiets te bereiken.

Ik lijk het fietsen een beetje ontwend, want al bij de eerste bocht val ik. Het resultaat is een flinke schaafwond op mijn knie.

In plaats van naar het strand ga ik dus naar de ‘pharmacy’ om iets te halen voor het ontsmetten van de schaafwond. Daar verkopen ze me meteen een soort van gaasachtige pleister. Erg goed spul, aldus de verkoopster. Ze verkopen het aan de meter. Dat heb ik nu niet allemaal nodig, maar je kunt nooit weten wanneer de rest eens van pas zou komen.

Nadat ik mijn schaafwond verzorgd heb, fiets ik dan toch echt naar Cable Beach. Dat blijkt een erg mooi strand te zijn. Het is net zo breed als het strand van Terschelling, maar dan met warmer en blauwgroener water, palmbomen en rood zand op de achtergrond.
Ik maak een strandwandeling en fiets dan weer terug naar Broome.




Onderweg ga ik nog even langs de begraafplaats.
In Broome werd aan het begin van de vorige eeuw veel aan parelduiken gedaan. Die ‘booming business’ bracht veel buitenlandse immigranten met zich mee. Met name de Japanners waren goed in het duiken naar oesters. Het duiken liep echter niet altijd goed af, met als resultaat dat er veel Japanners op de begraafplaats van Broome begraven liggen.

Het Japanse en Chinese gedeelte van de begraafplaats zou nogal indrukwekkend zijn.
In vergelijking met de rest van de begraafplaats is het wel bijzonder, maar echt heel erg indrukwekkend vind ik het niet. De rest van de begraafplaats ziet er echt mistroostig uit. Tja, er groeit ook niet zo veel in die droge gebieden!


Ik verken Broome nog wat verder per fiets en zie onder andere nog een baai. Verder bezoek ik nog wat winkeltjes en ga ik naar de supermarkt.

Ook bekijk ik de oude bioscoop van Broome. Die is niet open, maar er is een winkeltje en vanuit dat winkeltje kan ik een blik naar binnen werpen. Nou ja, maar bìnnen; eigenlijk is het een blik naar buiten, want de bioscoop is gedeeltelijk buiten.
De stoelen die er staan, zijn strandstoelen; erg apart!

Terug in het hostel was ik wat kleren, pak ik mijn tas in, kook ik en klets ik bij met Nicole. Zij is inmiddels ook in dit hostel aangekomen. Leuk om bij te kletsen, maar met haar optrekken in Broome zit er niet meer in. Mijn reis gaat de volgende dag namelijk weer verder…
Stay tuned!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...